سقوط مرگبار هواپیما در نزدیکی پاریس؛ سه نفر کشته شدند + فیلم زلزله "ازگله" در استان کرمانشاه را لرزاند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کدام شهر در خراسان رضوی کمترین نرخ باروری را دارد؟

  • کد خبر: ۱۳۳۹۵۲
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کدام شهر در خراسان رضوی کمترین نرخ باروری را دارد؟
عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص نرخ باروری در سطح مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان توضیحاتی داد

به گزارش شهرآرانیوز، محمد احمدیان افزود: شهرستان مشهد با نرخ باروری ۱.۶ تا ۱.۷  پایین ترین میزان باروری را در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است، این در حالی است که در منطقه ۳ این کلانشهر با وجود رفاه اقتصادی ساکنین ، آمار باروری بسیار پایین است.

وی ادامه داد: شهرستان‌هایی مانند بینالود، کاشمر، قوچان و درگز خراسان رضوی نیز با نرخ باروری ۱.۸  در شرایط متوسط به لحاظ نرخ باروری قرار دارند.

عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: طبق بررسی ها نرخ باروری در برخی از شهرستانهای زیر پوشش پایین‌تر از حد جایگزینی است که در تمام کمیته‌ها به ویژه کمیته بهداشت و درمان برنامه‌های قانون جوانی جمعیت به شکل جدی‌تری برای این شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه در چاله جمعیتی گرفتار نشویم، باید نرخ باروری بالای  ۲.۵  باشد.

دکتر احمدیان افزود: قرارگاه استانی اجرای قانون جوانی جمعیت از ۱۰ کمیته تشکیل شده است  که مسئولیت اجرای وظایف کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داده شده است.

وی ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان در حوزه‌های ازدواج، طلاق، فرزندآوری و ناباروری فعالیت‌هایی را برعهده دارد و آموزش‌های پیش از ازدواج و ازدواج‌های دانشجویی از جمله فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عرصه ازدواج است، در حالی که این دانشگاه متولی امر ازدواج نیست اما در کنار سایر ارگان‌ها به این موضوع نیز پرداخته است.

حوزه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه برتر کشور را کسب کرد

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در ارزشیابی سالانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری موفق به کسب رتبه برتر کشور در حوزه بین‌الملل شد.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سیامک زارعی‌قنواتی افزود: این دانشگاه در ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌های تعاملات بین‌الملل، ارتباط با سازمان‌های علمی بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی جزو دانشگاه‌های موفق کشور بوده است.

وی ادامه داد: به منظور رشد پژوهش‌های مشترک این دانشگاه با مراکز بین‌المللی در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش و همچنین افزایش دسترسی به دانش و فناوری روز جهان، جلب همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه با محققان ایرانی فعال در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برتر دنیا در دستور کار قرار دارد.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در راستای افزایش سطح علمی دانشگاه و تشویق اعضای هیأت علمی به شرکت در همایش‌های علمی بین‌المللی، فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور، عضویت در انجمن‌های معتبر علمی، دستورالعمل‌های مربوطه اصلاح شده و کمک هزینه‌ها تا سقف ۵۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->